“Geneviève Lévesque complète habilement la distribution en une pimpante Lola.”
“Tout comme la mezzo Geneviève Lévesque qui incarne une amie de Lucia, son jeu est très crédible et sa voix, à la fois puissante et d’une grande beauté.”
“La mezzo-soprano Geneviève Lévesque en Ines, possède
un timbre touchant, la voix chaleureuse
et réconfortante de la raison.”
***********************************************
Heralded for her ‘powerful, warm voice with immense beauty tone’, mezzo-soprano Geneviève Lévesque is one of the most promising young artists of her generation.
Geneviève was a finalist among several renowned Voice Competitions: Jacqueline Desmarais Foundation for young Canadian Opera Singers, NOA Caroline and Dominik Argento Vocal Competition, Concours International de Chant Clermont-Ferrand in France, Prix d’Europe, XI Czech and Slovak International Singing Competition in Montreal and Meistersinger Competition in Austria. In addition, she won the Canada Music Competition and is a laureate of the Jeunes Ambassadeurs Lyriques 2014. She has been awarded a McGill Graduate Studies Fellowship, an AIMS Scholarship (Austria), an Austrian Society Scholarship and has earned grants from the Fonds Québecois de la Recherche sur la Société et la Culture (FQRSC), the Canada Council for the Arts and the Conseil des Arts et des Lettres du Québec.
She has participated in numerous high-level training programs including Toronto’s Summer Opera Lyric Theatre (SOLT), the Atelier Lyrique du Centre d’Arts d’Orford, the AIMS Opera Studio and also at the Canadian Vocal Art Institute (CVAI in Montreal and IVAI in Virginia USA). During 2006-2009, for her doctoral studies, she worked with Maestro Yannick Nézet- Séguin as her vocal coach. Geneviève has appeared with: the Compagnie Baroque of Mont- Royal in Montreal, the Grand Choeur de Montreal, the Choeur de Laval, the Symphonic Orchestra of Chicoutimi, the Symphonic Orchestra of the Montreal’s Italian Week, the Opéra de Québec, the Opéra-Théâtre of Rimouski, the Metropolitan Orchestra of Montreal, the Orford Arts Center, CVAI and IVAI, and Opera McGill. Role highlights include: Third Lady (Die Zauberflöte), Suzuki (Madama Butterfly), Flora (La Traviata), Inès (Il trovatore), Carmen (Carmen and La Tragédie de Carmen), Alisa (Lucia di Lammermoor), Lola (Cavalleria rusticana), Dorabella (Così fan tutte), Erika (Vanessa), Chatte and Tasse Chinoise (L’enfant et les sortilèges) and Mignon (Mignon). She made her European début last year as Geneviève in Pelléas et Mélisandre by Debussy at the Atelier Lyrique de Tourcoing in France. In 2016, she will make her début with the Pacific Opera Victoria in the role of Berta (Il barbiere di Siviglia).
Geneviève is also highly active on the concert stage. Her performances include Mahler’s Song of the Earth, the Zwei gesänge Op. 91 and the Alto Rhapsody by Brahms. Lately, the Grand-Messe by B. Fecteau and G. Vigneault, Mozart’s Requiem, Donizetti’s Requiem, Rossini’s Messe Solennelle, Vivaldi’s Gloria. Future engagements include Vivaldi’s Gloria with the OSDL and Verdi’s Requiem at the Montreal Symphony House with the Chœur Classique de Montréal.
Geneviève Lévesque holds a Doctorate Degree, ‘D. Mus. Voice Performance’, from the Schulich School of Music of McGill University.
*****************************************************************
Reconnue pour sa voix à la fois puissante, chaleureuse et d’une grande beauté, le mezzo-soprano Geneviève Lévesque est une des artistes les plus prometteuses de sa génération.
Elle s’est classée finaliste pour de nombreux concours de grandes renommées: Fondation Jacqueline Desmarais, NOA Caroline and Dominik Argento Vocal Competition, Concours International de Clermont-Ferrand en France, Prix d’Europe, XIe Concours International de Musique Tchèque et Slovaque de Montréal et Meistersinger Competition en Autriche. De plus, elle est lauréate au Concours de Musique du Canada et des Jeunes Ambassadeurs Lyriques 2014. Elle est boursière du McGill Graduate Studies Fellowship, du Fonds Québécois de la Recherche sur la Société et la Culture (FQRSC), du AIMS Scholarship (Autriche), du Austrian Society Scholarship et du Conseil des Arts du Canada et du Conseil des Arts et des Lettres du Québec.
Geneviève a participé à divers programmes de formation de haut niveau dont le Summer Opera Lyric Theatre de Toronto (SOLT), l’Atelier Lyrique du Centre d’Arts d’Orford, le Studio d’opéra d’AIMS ainsi qu’à l’Institut Canadien d’Art Vocal (ICAV à Montréal et IVAI en Virginie). De 2006 à 2009, elle a travaillé avec Maestro Yannick Nézet-Séguin en tant que conseiller vocal pour ses études doctorales. Jusqu’à maintenant, Geneviève s’est produite avec la Compagnie Baroque du Mont-Royal (Montréal), le Grand Choeur de Montréal, le Choeur de Laval, l’Orchestre du Saguenay de Chicoutimi, l’Orchestre Symphonique de la Semaine Italienne de Montréal, l’Opéra de Québec, l’Opéra-Théâtre de Rimouski, l’Orchestre Métropolitain de Montréal, le Centre d’Arts de Orford, ICAV (Montréal) et IVAI (Virginie, États-Unis) ainsi qu’avec Opéra McGill. Nous l’avons vu entre autre dans les rôles : de la Troisième dame (Die Zauberflöte), de Suzuki (Madama Butterfly) de Flora (La Traviata), d’Inès (Il trovatore), de Carmen (Carmen et La Tragédie de Carmen), d’Alisa (Lucia di Lammermoor), de Lola (Cavalleria rusticana), de Dorabella (Così fan tutte), d’Erika (Vanessa), de la Chatte et la Tasse Chinoise (L’enfant et les sortilèges) et de Mignon (Mignon). Elle a fait ses débuts en sol européen au printemps 2015 dans le rôle de Geneviève (Pelléas et Mélisande) à l’Atelier Lyrique de Tourcoing en France. En 2016, elle fera ses débuts avec le Pacific Opera Victoria dans le rôle de Berta (Il barbiere di Siviglia).
En concert, Geneviève est aussi très active. Entre autres, elle a présenté le Chant de la terre de Mahler, les Zwei gesänge Op. 91 ainsi que la Rhapsodie pour alto de Brahms. Récemment, elle a chanté dans: la Grand-Messe de B. Fecteau et de G. Vigneault, le Requiem de Mozart, le Requiem de Donizetti et la Petite Messe Solennelle de Rossini. Prochainement, elle chantera dans le Gloria de Vivaldi avec l’OSDL ainsi que dans le Requiem de Verdi à la Maison Symphonique de Montréal avec le Chœur Classique de Montréal.
Geneviève Lévesque est titulaire d’un doctorat D.Mus. Performance de l’école de musique Schulich de l’Université McGill.
SOUND CLIPS / EXTRAITS SONORES |
Air des lettres Pianiste: Louise Pelletier |
Farewell, native hills and fields Pianiste: Louise Pelletier |
Alto Rhapsody / Rhapsodie fur Alto Op. 53 Direction: Philippe Bourque Chœur du Collège Vanier et du Conservatoire de Musique de Montréal Piano: Tatiana Dardykina Cors: Corinne Chartré-Lefebvre et Rachel Côté |
Condotta ell'era in ceppi Piano: Janie Caron |
VIDEO CLIPS / EXTRAITS VIDÉO